امروز جمعه  ۶ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۶/۲۱- ۱۲:۳۰ - مشاهده: ۶۱

ابراز نگرانی سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص خشونت های کرانه باختری

(از سلسله گزارشهای پایش نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی)

راوینا شمداسانی سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورخ 7 شهریور ماه ( 28 اوت 1403) ضمن ابراز نگرانی در خصوص خشونت های اخیر رژیم صهیونیسی در کرانه باختری اظهار داشت:
«عملیات بزرگ نیروهای امنیتی اسرائیل (ISF) در کرانه باختری اشغالی، وضعیت فاجعه بار در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را در معرض خطرعمیق تر شدن قرار می دهد.

عملیات امروز اسرائیل در جنین، طوبس و تولکرم، و کشتن حداقل 9 فلسطینی، که دو تن از آنها کودک هستند، مجموع تلفات را در کرانه باختری از 7 اکتبر به 637 نفر رساند. رقم مذکور بالاترین تعداد تلفات در یک دوره زمانی هشت ماهه از دو دهه پیش می‌باشد . یعنی زمانی که سازمان ملل متحد برای اولین بار ثبت آمار تلفات در کرانه باختری را آغاز کرد.

بسیاری از کودکان در حین پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی دفاعی بسیار محافظت شده کشته شده اند، و نیز سایر فلسطینیانی هیچ گونه تهدیدی برای زندگی و یا ورود جراحت جدی بشمار نمی روند. اینگونه استفاده غیرضروری یا نامتناسب از زور و افزایش قتل های هدفمند آشکار و سایر قتل های فراقضائی نگران کننده است.

هزاران فلسطینی به طور خودسرانه دستگیر و شکنجه شده و تحت خشونت بی امان شهرک نشینان، محدودیت های شدید در رفت و آمد و اظهار نظر آنها ایجاد گردیده و خانه‌ها و اموال آنها ویران یا مصادره و به زور آواره شده اند.

اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی پایبند باشد. استفاده نیروهای امنیتی اسرائیل از حملات هوایی و سایر تسلیحات و تاکتیک های نظامی، هنجارهای حقوق بشر و استانداردهای بین المللی لازم الاتباع را نقض می‌کند. قتل های غیرقانونی ادعا شده باید به طور کامل و مستقل بررسی شده و مسئولین امر بازخواست شوند».

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما