امروز جمعه  ۶ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۵/۱۱- ۱۱:۴۷ - مشاهده: ۴۵۱۱

اطلاعیه شماره 8: نکات مهم در خصوص تنظیم وکالتنامه در سامانه میخک

متن اطلاعیه

به نام خدا

برای تنظیم وکالتنامه در سامانه میخک  (https://mikhak.mfa.gov.ir/form/landing.xhtml)، پس از ثبت مشخصات فردی، به بخش تایید اسناد، قسمت وکالتنامه مراجعه شود.

همچنین ضمن توصیه هموطنان به دقت در انتخاب وکیل، پیشنهاد می‌گردد؛

  • به منظور جلوگیری از صرف وقت و هزینه مجدد، متن وکالتنامه با دقت و مشورت وکیل و افراد صاحب نظر حقوقی (وکلای دادگستری و مسئولین دفترخانه‌های اسناد رسمی در ایران) تهیه و تنظیم گردد.
  • چند نمونه متن وکالتنامه در قسمت نوع وکالتنامه در سامانه میخک، صرفا به منظور ایجاد سهولت در انجام امور هموطنان قرار داده شده است که قابل ویرایش بوده و می‌تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.
  • تاکید می‌گردد؛ حتما قبل از مراجعه به بخش کنسولی جهت امضاء وکالتنامه ای که در سامانه میخک تنظیم نموده اید؛ مشخصات موکل، وکیل، متن وکالتنامه و حدود اختیارات را بازبینی نمائید. (در صورت اشکال در متن وکالتنامه، مجددا باید توسط متقاضی کد رهگیری جدید اخذ شود)
  • بدون ارائه کد رهگیری (دریافت از طریق سامانه میخک) انجام امور وکالتنامه امکان پذیر نمی‌باشد.
  • حضور موکل در بخش کنسولی جهت امضاء وکالتنامه الزامی می‌باشد. هنگام مراجعه، کد رهگیری، اصل مدارک هویتی ایرانی (گذرنامه، شناسنامه) و مدرک اقامتی معتبر و رسید فیزیکی پرداخت تعرفه را به همراه داشته باشید.
  • برای وکالتنامه‌های ازدواج و یا طلاق و اجازه خروج همسر و فرزندان، ارائه شناسنامه الزامی می‌باشد.
  • اگر اصل مدارک هویتی در ایران می‌باشد، خانواده می‌توانند؛ اصل آن را به اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه در تهران و یا نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در مراکز استانها ارائه نمایند، تا تصویر آن از طریق سامانه اتوماسیون اداری وزارت امور خارجه، برای سفارت جمهوری اسلامی ایران در برن ارسال شود.
  • تایید امضاء اتباع ایران که سن آنها کمتر از 18 سال تمام باشد ، ذیل وکالتنامه مجاز نیست.

نکته: روش عزل وکیل در وکالتنامه
وکالتنامه رسمی ممکن است به دلایلی مانند فوت ،جنون ،انجام مورد وکالت ،عمل کردن خلاف مورد وکالت و عزل وکیل توسط موکل ابطال شود .

مراحل عزل وکیل توسط موکل
به منظور عزل وکیل توسط موکل لازم است مراحل زیر انجام شود:

  1. تنظیم یک وکالتنامه جدید در سیستم میخک با عنوان «وکالتنامه فسخ وکالت و عزل وکیل » و انتخاب وکیل جدید به منظور عزل وکیل قبلی .
  2. مراجعه وکیل جدید به یکی از دفاتر اسناد رسمی داخل کشور و ارسال اقرارنامه عزل وکیل از سوی دفتر اسناد رسمی‌برای وکیل و اعلام رسمی عزل ایشان از مورد وکالت .مانند نمونه زیر:

 

توجه داشته باشید این روش شامل حال کلیه وکالتنامه‌ها از جمله وکالت های تنظیمی نزد سفارتخانه‌های خارج از کشور نیز میگردد.
البته اگر وکالت مورد نظر بلاعزل باشد، موضوع از طریق دادگاه باید پیگیری شود.

هموطنان عزیز می‌توانند پیش از تماس با سفارت، با مطالعه این صفحه، کلیه اطلاعات موردنیاز خود را دریافت نمایند.

با تشکر
بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران - برن

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما