امروز جمعه  ۶ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۳/۲۶- ۱۹:۱۳ - مشاهده: ۲۴۸۲

اطلاعیه شماره 6: نکته‌های مهم کنسولی

فهرست نکات

نکته شماره 1:
کلیه متولدین سال ۱۳۶۸ به بعد شماره شناسنامه و ملی آنها یکسان بوده و یک عدد ده رقمی می‌باشد. این افراد در زمان درج اطلاعات در سامانه میخک لازم است شماره شناسنامه خود را صفر و عدد ده رقمی را بعنوان شماره ملی درج کنند تا سیستم پیام مغایرتی ندهد.

نکته شماره 2:
مادران ایرانی دارای همسر خارجی جهت ثبت درخواست شناسنامه برای فرزندان خود در سامانه میخک باید درخواست خود را در قسمت تابعیت سامانه میخک ثبت نمایند.

نکته شماره 3:
افراد بالای ۱۸ سال متقاضی شناسنامه با توجه به اینکه فاقد شماره ملی هستند، برای ثبت درخواست خود در سامانه میخک باید وارد صفحه اصلی شده، بدون ثبت نام در سیستم، در قسمت بالای صفحه گزینه سجلات را انتخاب و در پایین صفحه سجلات، گزینه شناسنامه بالای ۱۸ سال را انتخاب کرده و سپس‌ اطلاعات خود را وارد نمایند.

نکته شماره 4:
در زمان ثبت نام در سامانه میخک، با توجه به اینکه این سیستم به پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال متصل می‌باشد، لطفا در وارد کردن اطلاعات هویتی اصلی خود شامل:

  • نام
  • نام خانوادگی
  • نام پدر
  • تاریخ تولد
  • شماره شناسنامه

دقت لازم را داشته باشید و‌ این اطلاعات را کاملا مطابق با شناسنامه خود وارد نمایید. در غیر اینصورت، موفق به ثبت نهایی درخواست خود نشده و با پیام مغایرت در اطلاعات هویتی مواجه خواهید شد. در این صورت لازم است جهت رفع مشکل با بخش کنسولی سفارت تماس بگیرید.

نکته شماره 5:

در زمان ثبت مشخصات هویتی، در سامانه میخک، از ایجاد فاصله بین اسامی ترکیبی خوداری فرمایید. در این صورت سیستم پیام مغایرت در اطلاعات هویتی خواهد داد. مگر مواردی که در شناسنامه، اسامی سر هم درج شده باشد مانند: علیرضا.

مثال: 

صحیح: محمدرضا، سیدعلی، احمدرضا

اشتباه: محمد رضا، سید علی، احمد رضا

نکته شماره 6: 

راهنمای استفاده از سامانه میخک:

نکته شماره 7: 

نحوه درخواست تشکیل پرونده تحصیلی؛ تایید مدارک تحصیلی – درمانی؛ درخواست تنظیم وکالتنامه / تصدیق امضا؛ درخواست استعالم گواهینامه رانندگی؛ درخواست گواهی عدم سوء پیشینه؛ درخواست عابرین غیر مجاز در سامانه میخک:  دانلود راهنما

نکته شماره 8:

نحوه تایید مدارک تحصیلی در سامانه میخک: دانلود راهنما

هموطنان عزیز می‌توانند پیش از تماس با سفارت، با مطالعه این صفحه، کلیه اطلاعات موردنیاز خود را دریافت نمایند.

با تشکر
بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران - برن

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما